سقف فرش

فرشی به وسعت سقف

سقف فرش

فرشی به وسعت سقف

آندولین چیست؟

آندولین چیست؟

 

آندولین نوعی از پوشش سقف شیب­دار است که  با مقاومت بالا بصورت ورق ساخته می­شود. این ورق­ها  از ترکیب خالص الیاف طبیعی تولید شده است و نحوه تولیدش به این شکل است که در این جریان طی یک روش مخصوص به  ورقها بیتومن تزریق می­شود و صمن انجام این کار به ورق­ها از درون رنگ میدهند به نحوی که در سخت ترین شرایط ، رنگ آن ثابت می­ماند. پوشش سقفی آندولین یک پوشش عالی است که در مقابل  نفوذ آب مقاوم است و به علت انعطاف پذیر بودن ترک برنمی دارد ، از جمله ویژگی­های دیگری که این سقف دارد این مورد است که زنگ نمی زند و به تبع آن پوسیده نمی شود، این ورقها در مقابل مواد بیولوژیکی و شیمیایی موجود در هوا مقاومند. به واسطه مقاومتشان عمری طولانی دارد. کاملا سازگار با محیط زیست هستند و وقتی آندولین را روی سقف خانه­تان نصب کردید نیازی به وراسی زیاد برای نگهداری و تعمیر ندارد.

 

کاربرد:

 

ورق های آندولین عموما به عنوان پوششی برای سقف و همچنین در مواردی دیوار سوله های صنعتی ، سالن های ورزشی ،اصبطل ها،گاوداری و مرغداری ها،انبارها ، و هچنین انواع ساختمان های ویلایی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

صرفه اقتصادی :

 

سقف سفال و تاسل­های سنگی و سیمانی وزنی حدود 30 تا 40 کیلوگرم در هر متر مربع دارند ولی آندولین با وزنی حدود ۴ کیلوگرم با احتساب همپوشانی ورق ها وزن بسیار کمی را به سازه تحمیل میکنند به همین دلیل هنگام طراحی اولیه میتوان در انتخاب پروفیل ها  ابعاد و ضخامت  کمتری را درنظر گرفت که نهایتاً باعث کاهش هزینه زیرسازی شده وقیمت کل سقف شیبدار با زیرسازی را بسیار مقرون به صرفه می­کند و این نکته از مزیت­های اساسی یک پوشش بام است.

 

ضدتقلب بودن آندولین :

 

ورق های آندولین با مهری مخصوص تولید می­شوند که علامت تجاری آندولین روی آن حک شده است. به کمک روش خاصی علامت تجاری ( لوگوی آندولین )  روی طرف رنگی ورق های آندولینبه نحوی حک شده است که جزء خصوصیات و مشخصه های بارز ورق های آندولین محسوب می­شود. این مهر باعث ایجاد تمایز بین ورق­های اصلی و تقلبی می­شود و در یک نگاه تفاوت این ورق ها با ورق های مشابه و تقلبی قابل تشخیص میباشند.

 

ابعاد آندولین :

 

عرض آندولین    ………  ۹۵ سانتی متر

طول آندولین     ……… ۲۰۰سانتی متر

وزن هر ورق      ………   ۶٫۵کیلوگرم

وزن هر مترمربع ……… ۳٫۴ کیلوگرم

ارتفاع شیار        ……… ۴سانتیمتر

تعداد شیار در هر ورق: ۱۰ عدد

 

سطح خالص پوشش توسط هر ورق :۱٫۶۰مترمربع

 

مزایا:

 

ورق­های آندولین عایق صدا هستند و صدا تا ۴۰db  را از خود عبور نمی­دهند. این پهنه صدا می­تواند شامل صدای باران هم باشد.

ورق­های آندولین هادی گرما هستند

سیستم آندولین در هر نوع آب و هوا و شرایط جوی از نفوذ آب جلوگیری می کند و عایق آب و رطوبت هستند.

ورق­های آندولین تحمل بار زیادی دارند و  در فاصله تیر چوبی ۴۵ سانتیمتر(با حداکثر ۱/۲۰۰ انحنا در هر تیر چوبی) ۳۵۰ کیلوگرم بار تحمل می نماید.

همانظور که ذکر شد وزن سبکی نسبت به موارد دیگر پوششی دارند و با وزن کمتر از ۴ کیلوگرم در هر متر مربع در  بازار موجود است. این ویژگی نصب و حمل ونقل آندولین را باصرفه می­کند.

تحمل در گرما و سرما را دارد و در فاصله دمایی ۳۵- تا ۱۰۵+ درجه سانتیگراد ، هیچ تغییری در ورق ها دیده نمی شود.

در تولید ورقهای آندولین به هیچ عنوان از ماده خطرناک آزبست استفاده نمی شود.

بر سطح ورق های آندولین اشعه ماوراء بنفش کمترین آسیب را وارد می­کند.

ورق های آندولین پوسیده نمی شوند و تحت تاثیرعوامل بیولوژیکی مانند قارچ و کپک قرار نمی­گیرند

خواص اسیدی و بازی مواد روی آندولین تاثیر نمی­گذارد.